neděle 16. listopadu 2008

16. Listopadu: den 67.

Dnes jsem měla proti včerejší kladrubačce pořádnou změnu. Šejla, ta malá strakatá potvora :)měla dnes den D. Na jízdárně předváděla s chudákem Nikčou pěkný prasečinky: úskoky, vyhazování a různé podobné naschvály. Po té co jsem jí dostala já jsem zjistila, že to uskakování není nic moc příjemného, ale nakonec jsme si to přecejen trochu vysvětlili. Potom jsem si šla ještě na chvilku sednou na kobylku co se obsedá. Opravdu jen na chvilku v kroku za ostatními koníky a Žaneta mě ze země ještě jistila lonží, kdyby jí napadla nějaká hloupost. Byla hodňoučká, takové malé zlatíčko. No a na konec to nejnebezpečnější. Hřebec Juráš se stěhoval z boxu na pastviny. A dovést ho pod prudký kopec, při jeho divoké nátuře, podpořené delším stáním a nudou v boxu (nešlo ho momentálně nikam pustit, protože v hale je Dolča, a na jízdárnu už to taky nešlo neboť hned vedle je ohrada s kobylami.) Žaneta ho vedla z jedné strany na štajgru (nevím jak se to píše :))(železné oko které se dá koni do huby podobně jako udidlo, aby byl ovladatelný. Pro koně je bolestivé pokud se použije silou, ale pokud se jedná o nezvladatelné zvíře je to skvělý pomocník.), z druhé strany pan Pfefr její manžel ho přidržoval jen za vodítko připevněné k ohlávce, aby nemohl pošlapat Žanetu, která ho přes štajgr mohla jakž takž brzdit. Já před nimi nesla granule na případné uklidnění, odměnnu a nebo nalákání, kdyby někudy nechtěl jít. No ten pocit, když jsem slyšela, že začíná bláznit za mými zády (i když jsem byla malinko bokem) a myšlenka, že by se taky mohlo stát, že se jim vytrhne nebyla moc příjemná. Několikrát se chtěl rozeběhnout, kopal zadníma a chtěl se stavět na zadní, ale zvládli ho a nakonec jsme ho zdárně zavřeli v jeho novém bydlišti... a takhle to vypadalo, když ho vypustili. Jinak je to miliónové zvíře, v boxe k němu chodí děti kydat a čistit. Ale jak má prostor tak vybíjí nahromaděnou energii až strašidelným způsobem. Kvalitu omluvte bohužel nebylo světlo a on to zpomaleně dělat nechtěl...BTW Už chápu proč na něm nikdo nikdy nechtěl jezdit. Prý to samé dělá i se sedlem... :(








Ostatní fotky, až je doupravím budou v dohledné době zde

1 komentářů:

Jana řekl(a)...

Teda to je pořádně divoký koník :-)) Fotky jsou moc hezké...Jandulina